Prednosti digitalnega marketinga je zelo veliko. Že to, da je digitalni marketing trenutno najmočnejša oblika marketinga, pove veliko, je pa takšna oblika marketinga tudi stroškovno zelo dostopna. Kampanje lahko zelo hitro prilagajamo, ciljamo lahko idealne kupce, popolnoma vse je merljivo, še najbolj pomembna prednost pa je, da veljajo enaki pogoji za različne velikosti podjetij, tako imajo tudi manjša podjetja zdaj možnost preboja. Digitalni marketing je odlična priložnost za vsa podjetja.
1. Boljše možnosti rasti za mala podjetja
Pomen digitalnega marketinga za podjetje je v tem, da izberete način trženja v skladu s svojim proračunom in dosežete širše občinstvo z nižjimi stroški. Pred leti je bilo trženje nekega izdelka/storitve za majhno podjetje precej zahtevna naloga, saj je bil uspeh mogoč le z ogromnimi vložki/proračuni, ki pa so si jih lahko privoščila le velika podjetja. Danes temu ni več tako - z digitalno pomočjo danes celo majhna podjetja dosegajo neverjetne rezultate in vstopajo na trg »tavelikih«.
2. Višja stopnja konverzije
Podjetja, ki se odločijo za digitalni marketing, lahko s preprosto metodo izmerijo stopnjo konverzije v realnem času. To pomeni ugotavljanje odstotka »občinstva«, ki se pretvori v potencialne stranke in nato v naročnike ter na koncu (končno) kupijo storitev ali izdelek. Digitalni kanali imajo višjo stopnjo konverzije kot klasični kanali, saj lahko s potrošnikom ustvarijo hiter in učinkovit komunikacijski kanal. Na vseh nivojih se preko digitalnih kanalov merijo tudi koraki, zato naše občinstvo, ne glede na to ali je na začetku prodajnega lijaka ali na koncu (nakup/naročnina), nagovarjamo drugače, ter tako še dodatno izboljšujemo stopnjo konverzije.
3. Vzpostavitev ugleda znamke
Javni digitalni nastop ima svoje prednosti, ter prav tako slabosti. Ko je podjetje izpostavljeno spletu, se hitro širijo dobra ali slaba mnenja. Zato si podjetja ne morajo privoščiti slabih izdelkov, oz. slabih storitev. Prav tako morajo biti obrnjena nazven, v javnost, za javno dobro. Korporativni načini delovanja več ne delujejo. Potrebno je delovati človeško, celo čustveno. Le tako se bomo vtisnili v srca naših strank in bodočih strank, ki se bodo zmeraj znova in znova obračale na nas. Da lahko katero koli podjetje preživi, morajo vsi zaposleni resnično delovati za ustvarjanje brezhibnega ugleda. V zadnjih nekaj letih je postalo očitno, da imajo kupci vedno raje podjetja, ki niso povezana npr. s škandali. Danes je digitalno trženje pomembno zato, ker vam ponuja več načinov, kako vzpostaviti osebno povezavo s svojo bazo strank.
EKO marketing
Ena izmed praks vzpostvitev ugleda znamke je EKO marketing. Zelena podjetja in digitalni marketing sta že sedaj v zgodnji fazi zelo močno povezana. Medtem ko se poslovanje spreminja v zeleno poslovanje, se tudi marketing recimo iz osredotočenosti na produkt zdaj vedno bolj osredotoča na ljudi in njihove potrebe, želje in tudi na vrednote. Ravno iz te naveze se je razvil EKO marketing, ki se še posebej osredotoča na vrednote potrošnikov, ki pa so vedno bolj tudi ekološko usmerjene.
Ključne prodajne točke za EKO marketing:
- nizka poraba (elektrika, voda, čistila, škropiva)
- trajnostni izdelek
- nestrupene sestavine
- nanj odpadkov oz. emisij
- brez kemikalij
- reciklirani materiali oz. alternativni materiali
Kako lahko podjetje deluje zeleno?
- uporaba lokalnih virov
- lastne elektrarne iz obnovljivih virov
- električna službena vozila
- uporaba recikliranih materialov (npr. papir)
- uporaba digitalnih medijev napram tisku
- donacije okoljevarstvenim organizacijam
Pozitivni rezultati takšnega poslovanja:
- zmanjšanje porabe sredstev podjetja na dolgi rok
- pozitiven odziv strank
- generiranje inovacij
- kakšni so cilji zelenega marketinga
- izvajanje trajnostnih poslovnih praks
- dokazovanje družbene odgovornosti
- zmanjšanje stroškov (embalaža, prevoz, poraba energije/vode itd.)
- dokazovanje, kako varni in premišljeni so izdelki ali storitve
Preberite še: Kaj je marketing?
4. Reševanje težav s strankami
Naj bo to e-mail marketing ali družabna omrežja, strankam lahko vedno ponudite rešitve za njihove težave in jim omogočite, da se povežejo z vašim izdelkom, tako da celo omogočite dostop do klepeta v živo. Vaše spletno mesto in stran na družabnih omrežjih je mogoče zlahka pretvoriti v prostor, kjer lahko potrošnik postavlja vprašanja, daje predloge in tako z vami ustvari pristno vez. Tako kot smo včasih na mizo postavili knjigo pritožb in pohval in z veseljem poslušali svoje cenjene stranke, tako tudi zdaj ne smemo pozabiti, da imajo naše stranke svoje interese, ki lahko služijo tudi podjetju, seveda, če jim znamo prisluhniti.
5. Sodelovanje z mobilnimi strankami
Skorajda vsa spletna mesta (spletne strani in spletne trgovine) so izdelane tako, da so zlahka vidne tudi na mobilnih napravah. To je pomembno zato, ker imajo skoraj vse stranke svoj pametni telefon in večina vas bo našla ravno na svojem mobilniku. Po naših statistikah (Agencija Pakt), je obisk strani na mobilnikih vsaj 2-krat višji od recimo osebnih računalnikov, da ne omenjamo, da prihaja delni obisk tudi s tablic. Zato ne pozabite preveriti in izpopolniti svoje mobilne izkušnje digitalnega poslovanja!
6. Poglabljanje zaupanja v svojo blagovno znamko - mnenja
Prisotnost vaše blagovne znamke in storitev na večih platformah daje strankam možnost, da ocenijo vaše storitve glede na njihovo raven izkušenj. Pozitiven in ugoden komentar, ki ga je pustila zadovoljna stranka, povzroči zaupanje tudi pri ostalih strankah. Trenutno najmočnejši kanali za mnenja strank:
- mnenja na vaši spletni strani (ne pozabite jih izpostaviti!)
- mnenja na vaši Facebook strani
- mnenja na vašem GoogleMyBusiness profilu in Googlovih zemljevidih
Mnenja lahko vključite tudi v kataloge, brošure, v e-mail marketing in tudi kot objavo na družbenih omrežjih ...
7. Boljša donosnost naložbe
Medtem ko so bila v preteklosti proračunska sredstva dodeljena posamezno za obravnavo vsake vrste tržnega medija, situacija zdaj postaja veliko bolj napredna. Tudi majhna raven naložb, izvedenih v načinu digitalnega trženja, lahko prinese dobre rezulate. Uporaba statistike/analitike, ki jo nudi digitalno, pomaga podjetjem, da vedo, ali digitalni nastop zagotavlja optimalno donosnost naložbe glede na vložek.
8. Digitalno trženje je stroškovno učinkovito
Majhno podjetje mora varčno ravnati s svojimi viri, preden končno preide v zeleno cono in začne ustvarjati dobiček. Digitalni marketing vam omogoča, da dosežete številne stranke v okviru vašega proračuna.
Tržno strategijo lahko načrtujete tako, da uporabljate samo načine, ki spadajo v vaš proračun. Če obstaja proračunska omejitev, morate vedno ciljati na svoje nišno občinstvo.
Delovanje v marketingu je lahko enostavno in hkrati zelo zapleteno. Pripravite si svojo strategijo, najprej se lotite enostavno, analizirajte svoje prve rezultate in se čez čas poslužite še naprednih tehnik. Vas zanima več? Preberite naš prispevek o tem, kako se lotiti marketinga?
9. Potencial za večji dohodek
Ker je znesek vloženega denarja manjši in donosnost naložbe večja, je obseg zaslužka veliko večji. Študija, ki jo je v skladu z Googlom izvedel IPSOS Hong Kong, je pokazala, da digitalno trženje v primerjavi s tradicionalnimi metodami ustvari 2,8-krat več prihodkov. To skupaj z dejstvom, da so tu menjalne stopnje (price/prerformance) zelo visoke, zagotavlja, da dobite največ za svoj (vložen) denar.
10. Izračunljiva oblika trženja
Iz tradicionalnega trženja je zelo težko izslediti uspeh, vendar je z uporabo digitalnega trženja vsak korak uspeha merljiv. Digitalno trženje deluje v realnem času, prav tako ga lahko v realnem času spremljamo, prilagodimo, ali celo izklopimo, če ne deluje oz. ga spremenimo/dodelamo. S tem lahko izberete najboljše taktike, ki dajejo najboljše rezultate.
11. Širitev dosega občinstva
Najpomembnejša prednost digitalnega marketinga je doseči kar se da veliko občinstvo. V okviru tradicionalnega trženja vas omejujeta obseg in velikost občinstva, tiskani mediji pa vas omejujejo na določena mesta in trge. Digitalno trženje vam koristi, če želite svoje občinstvo ciljati dalj časa. Tako je večja verjetnost, da ga bodo vaše taktike (npr. oglasi) našle povsod, kjer se nahaja.
12. Enostavno prilagajanje taktik in strategij
Druga velika prednost digitalnega marketinga je, da ga je zelo enostavno razumeti. Na podlagi taktike lahko zlahka razumete, katera vam daje rezultate in katera ne. Strategije, ki se uporabljajo v spletnem trženju, vam dajejo rezultate v realnem času.
Če želite na primer promovirati svojo spletno stran, lahko svoje bloge preprosto delite na različnih platformah družbenih omrežij. S pomočjo vsebinskega marketinga lahko zelo hitro in zelo natančno povečate sodelovanje s svojo publiko.
Digitalni marketing deluje kot ekosistem: vse in povsod je med seboj povezano: spletna stran, pristajalne strani, družbena omrežja, e-mail marketing, spletna optimizacija, vsebinski marketing, za povrh vsega pa za (napredne) povezava poskrbi še digitalna avtomatizacija.
13. Lahko začnete tudi z majhnim proračunom
Vsako podjetje mora svoj proračun prilagajati, se pravi »marketing« oddelek dobi le del svojega proračuna. Marsikatero podjetje se marketinga sploh ne poslužuje, zato se številna podjetja niso promovirala oz. se ne promovirajo. Digitalno trženje vam ponuja še eno izmed bistvenih prednosti in sicer promocije vašega podjetja z zelo majhno količino denarja. Zato lahko danes že vsi opazimo, da se digitalnega marketinga danes poslužujejo tudi majhna podjetja, ki imajo majhen proračun za oglaševanje.
14. Pojdite preko svojih meja
Uporaba digitalnega marketinga za promocijo je za vsako podjetje drugačna. Morate priti iz svojega območja udobja in v to vložiti nekaj truda. Digitalno trženje vam koristi samo, če v njem aktivno sodelujete (tudi, če za vaše podjetje skrbi marketinška agencija). Vendar se na koncu defenitivno izplača! Marketing še nikoli ni bil tako dostopen in učinkovit ...
Zaključek
Prihodnost digitalnega marketinga se trenutno zdi zelo svetla. Blagovne znamke so prej tekmovale med seboj, zdaj pa se vsaka zase bojujejo s celotnim internetom. To je čas, ko bodo morale blagovne znamke uporabiti različne načine, kako se dejansko poglobiti v kupce in nanje vplivati. Preživetje v takšni močni konkurenci je mogoče le, če lahko oblikujete in izvedete tržno strategijo, ki prikazuje vašo posebnost in daje strankam razlog, da se odločijo za vas.