Kvaliteten članek ni samo odlično besedilo, gre za veliko več. Za popoln SEO članek je pomembna tudi pravilna in standardizirana strukturiranost besedila, ne smemo pa pozabiti tudi na vizualno oblikovanje (za boljšo preglednost in razgibanost branja), le tako dosežemo odlično uporabniško izkušnjo.
Pozor: pri pisanju članka, naj ne bo SEO nikoli na prvem mestu. Ne pozabite, da pišete za ljudi in ne za Google robote. SEO naj služi le kot standard za tehnično dovršen internetni članek.
Čas na spletni strani
S tem, ko napišete zanimiv, strukturiran in lepo oblikovan članek, povečate čas branja oz. čas ki ga obiskovalec preživi na strani, kar je prvi in zelo pomemben SEO faktor, na katerega lahko vplivamo. Google namreč meri in spremlja čas obiska na vaši strani. Obiskovalec, ki stran zapusti kmalu po tem, ko jo je obiskal, daje informacije Googlu, da članek ni dovolj zanimiv, zato stran potisne nižje med rezultati.
Čas na spletni strani — Google Analytics
Ključne besede
Ključne besede so besede, katere predstavljajo iskani niz besed v iskalnikih, kot je Google. Če v iskalnik vpišemo ključno besedo “avto”, nam ta kot rezultat iskanja ponudi različne rezultate v povezavi z “avtomobili”. Cilj vsakega lastnika spletne strani je, da je med rezultati pozicioniran najvišje, saj tako dobi več obiska. Zato bi lahko rekli, da se spletna optimizacija (SEO) začne ravno pri ključnih besedah.
Preden se lotite pisanja članka, najprej naredite raziskavo, ugotovite kaj je vaša glavna ključna beseda in kaj so ostale ključne besede, ki jih ljudje iščejo preko iskalnikov.
Pomembno je, da v svojo analizo vključite tudi ključne besede s podaljški. Primer: glavna ključna beseda: “avtopralnica”, podaljšek: “v Mariboru”.
“Ključne besede s podaljški so odlična alternativa, ko ne morete konkurirati glavnim ključnim besedam.“
Popularne ključne besede s podaljški lahko najdete, ko na Googlu iščete pod glavno ključno besedo. Google vam (na dnu strani) ponudi dodatne/različne iskalne nize.
Kako poiskati ključne besede? — Google.si
Nasvet: pri vključevanju ključnih besed nikoli ne pretiravajte, ker lahko storite več škode, kot koristi. Držite se načela, manj je več.
Podatki strani
Glavni naslov (title)
Glavni naslov je prvo besedilo, ki ga opazimo, ko iščemo na Googlu. Glavni naslov mora biti napisan tako, da vzbuja pozornost in ne sme biti predolg, saj ga Google v tem primeru odreže. V glavni naslov vključite glavno ključno besedo. Naslov oblikujte naravno, ne uporabljate: “Avto, Avtopralnica, pralnica - Avtopralnica”, ampak “Najboljša avtopralnica v Mariboru”. Za večjo pozornost lahko uporabite besede, kot so: “najboljše”, “top 10”, “2019”, “Ali ste vedeli?”, itd.
Opis (mesta description)
Tako kot glavni naslov je tudi opis viden na Googlu, takoj pod naslovom. Opis je lahko dolg največ 160 znakov in tako kot glavni naslov mora uporabnika prepričati h kliku. Zato poskrbite, da bo vzbujal pozornost in povzel bistvo članka. Ne pozabite dodati glavne ključne besede!
Podatki o strani — Google.si
Spletni naslov (url)
Nekateri CMS sistemi, kot so Wordpress, Joomla, itd. dovoljujejo, da nastavite tudi spletni naslov (po meri). Spletni naslov naj bo kratek, sestavljen le iz ključne besede in ne iz glavnega naslova.
Nepravilno: www.imestrani.si/najboljsa-avtopralnica-v-mariboru
Pravilno: www.imestrani.si/avtopralnica-maribor
Nasvet: glavni naslov, opis in url so vidni tudi, ko delite članek na družbenih omrežjih.
Besedila
Dolžina
Vsebina besedila v članku naj bo dolga od 1000 besed naprej, kratka besedila lahko negativno vplivajo na vaš SEO, zato naj bo besedilo raje daljše. Če se lotite tematike, poizkusite zaobjeti vse kar v določeni tematiki lahko, saj boste edino tako ostali nad “konkurenco”. Nekateri pisci se lotevajo tako imenovanih “super člankov”, s 5000 besedami ali več in z lahkoto dosegajo prva mesta na Googlu.
Naslov (h1)
Naslov članka se lahko razlikuje od glavnega naslova, prav tako je lahko daljši, vendar v naslovu vedno obdržimo glavno ključno besedo. Priporočljivo je tudi, da je naslov (h1) samo eden v celotnem besedilu.
Uvod prispevka
Zelo priporočljivo je, da članek začnemo z uvodom, tako bralca počasi popeljemo do glavnih tematik. Uvod naj bo dolg tja do 100 besed, v njega pa vključite tudi alternativno in glavno ključno besedo.
Nasvet: za uvod lahko uporabite tudi prilagojen opis strani (mesta description).
Naslov 2 in naslov 3 (h2, h3)
S podnaslovi razčlenjujemo članek, kar je zelo pomembno saj bralcu dajemo občutek kontrole, prav tako se lahko hitreje pomika do tematik, ki ga zanimajo. Podnaslove lahko sestavimo iz (prej) izbranih ključnih besed s podaljški.
Seznami, številčni seznami in tabele
Ljudje imamo radi sezname in tabele, še raje jih ima Google, ne pozabite jih vključit v prispevek! So odlični “razbijalci” monotonih besedil in izredno učinkoviti za SEO.
Nasvet: za raznolikost in za različne pomene uporabljajte tudi odebeljeno in poševno besedilo, vendar ne pretiravajte.
Zaključek/povzetek prispevka
Zaključni povzetek prispevka je pomemben del in nikar ga ne pozabite dodati. Dokazali so namreč, da večina obiskovalcev/bralcev najprej pogleda na konec prispevka, prebere povzetek članka, šele nato se vrne na začetek in nadaljuje z branjem. Če povzetka ni, lahko obiskovalec stran zapusti.
Povezave
Zunanje povezave
Ker gre za internetni članek moramo napisano besedilo okrepiti s povezavami do dobrih zunanjih člankov (npr. Wikipedia). S tem podkrepimo avtoriteto članka, saj Google opazi, da članek povezujemo z ostalimi sorodnimi članki.
Notranje povezave
Tako kot zunanje povezave, moramo prispevek (po)vezati z objavami, ki smo jih že delili na spletnem mestu/blogu. Tako povečamo avtoriteto že napisanih člankov, bralcev pa ne pošiljamo izven spletnega mesta, ter jih tako obdržimo dlje časa na lastni strani. S tem mišljenjem boste že med samim pisanjem dobili veliko idej za nove članke.
Fotografije in ostale vsebine
V članek zmeraj dodajte veliko vsebin, kot so fotografije, zemljevidi, infografike, pdf dokumenti, video posnetki (YouTube) in zvočni posnetki. Z dodatnimi vsebinami bo članek bolj pregleden in interaktiven.
Fotografije
V članek zmeraj vključite najmanj 3 fotografije (odvisno od ostalih medijskih vsebin, ki jih boste dodali in velikosti članka). Poskrbite, da ime fotografije že na računalniku spremenite v ključno besedo, npr. “avtopralnica-maribor.jpg”, ključno besedo pa dodajte tudi v (alt) oznako fotografije.
Zaključek
Z vsemi naštetimi lastnostmi popolnega SEO članka bomo zadovoljili vsakega bralca in posledično tudi Google. Mogoče se vam zdi, da gre za zapleteno in nepotrebno delo, vendar boste sčasoma SEO članke pisali, ne da bi pomislili na SEO, saj gre za vzorec/strukturo/standard, ki se ga je v vsakem primeru treba držati. Delo se vsekakor izplača, z vidnimi rezultati! Želim vam veliko odličnih člankov!
Potrebujete pomoč pri pisanju spletnih SEO člankov?
Agencija Pakt vam lahko pri tem pomaga, imamo več kot 15 let izkušenj s spletom, spletnimi stranmi in spletno optimizacijo.
Povpraševanje oddajte na naši spletni strani:Optimizacija spletnih strani